Dział Ewidencji Gruntów i Budynków

Dział Ewidencji Gruntów i Budynków prowadzi następujące czynności:

  • Utrzymywanie systemu informatycznego obsługującego bazy danych ewidencyjnych w ciągłej gotowości operacyjnej;
  • Utrzymywanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności, tj. zgodności z dostępnymi dla organu dokumentami i materiałami źródłowymi;
  • Archiwizacja baz danych ewidencyjnych
  • Udostępnianie danych ewidencyjnych w postaci:
    • wypisów z rejestrów, kartotek, wykazów z operatu ewidencji gruntów i budynków, wyrysów z mapy ewidencyjnej,
    • kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego,
    • plików komputerowych w formatach zgodnych z obowiązującymi standardami wymiany danych ewidencyjnych;
    • usług, o których mowa w art. 9 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej.
  • Ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnianiem;
  • Sporządzanie powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją;
  • Przyjmowanie dokumentów skutkujących zmianami w operacie ewidencji gruntów i budynków:
    • odpisów prawomocnych orzeczeń sądowych,
    • zawiadomień o nowych wpisach w działach I i II księgi wieczystej,
    • odpisów aktów notarialnych,
    • odpisów aktów poświadczeń dziedziczenia,
    • ostatecznych decyzji administracyjnych – skutkujących zmianą zapisów w bazie ewidencji gruntów i budynków,
    • opracowań geodezyjno-kartograficznych, skutkujących zmianami w operacie ewidencji gruntów i budynków,
  • Rejestracja umów dzierżawy gospodarstw rolnych na potrzeby KRUS,

Dział Ewidencji Gruntów i Budynków

(85) 740 63 92

ul. Branickiego 13
15-085 Białystok

pok. 208